– Natomiast od czwartku, 9 października, wprowadzimy ruch wahadłowy na wysokości Osowca, a wprowadzona zmiana organizacji ruchu umożliwi rozpoczęcie robót na trasie głównej za skrzyżowaniem z ul. Oleską – informuje Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca przystąpi na obydwu odcinkach do wymiany poszczególnych warstw konstrukcyjnych jezdni.
– Kontynuowane są prace przy budowie bajpasów, którymi poprowadzony zostanie ruch na czas przebudowy obiektów mostowych – na Małej Panwi, Brynicy i Kanale Fabrycznym – kontynuuje rzeczniczka. – Wykonawca realizuje prace ziemne dla budowy nowego wiaduktu nad linią kolejową.
Rozbudowywany 9-kilometrowy odcinek rozpoczyna się za rondem w Zawadzie, a kończy na styku z przebudowywanym obecnie odcinkiem Jełowa – Bierdzany. Istniejąca DK45 zostanie rozbudowana, a jej konstrukcja wzmocniona wraz z podniesieniem nośności do 11,5 t/oś.
– W ramach inwestycji zlikwidujemy niebezpieczne miejsca poprzez rozbudowę trzech skrzyżowań, wraz z ich korektą, ze względu na niekorzystną geometrię wlotów – mówi Agata Andruszewska. – Na przecięciu DK45 z drogą powiatową Kolanowice – Węgry powstanie czterowlotowe rondo
Ważnym elementem tej inwestycji jest budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork, zlokalizowanego w nowym śladzie DK45. Bezkolizyjny przejazd nad infrastrukturą kolejową zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo ruchu. Przebudowane zostaną także przepusty drogowe oraz trzy mosty nad rzekami Mała Panew, Brynica i Kanałem Fabrycznym.
W ramach inwestycji wybudowane i częściowo przebudowane zostaną: oświetlenie, odwodnienie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz infrastruktura techniczna (w tym kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, teletechniczna i elektroenergetyczna). Wykonawca będzie miał za zadanie również wybudowanie kanału technologicznego.
Poprzez poszerzenie pasów ruchu, ale także korektę łuków poziomych i pionowych, zwiększymy bezpieczeństwo kierowców podróżujących DK45. Budowa chodników, dróg rowerowych oraz dodatkowych jezdni poprawi bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Wykonawcą zadania za kwotę ponad 98 mln zł jest firma Duna Polska, która zakończy prace w II połowie 2027 r.
R
Zdjęcie GDDKiA Opole