Na uwagę naszego czytelnika zwrócił fakt, że świeżo położony asfalt wydaje się zdeformowany, co budziło wątpliwości co do jakości wykonania.
Nasz reporter odwiedził oba ronda i potwierdził nierówności na powierzchni asfaltu.
W niektórych miejscach nawierzchnia przypomina tarkę, co może utrudniać płynną jazdę. Zgłosiliśmy problem zarządcy tego odcinka drogi – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), Rejon w Kluczborku. Przeprowadzone przez nich oględziny wyjaśniły, że asfalt na rondach jest technicznie nienaruszony. Nierówności powstały z powodu zastygniętej masy asfaltowej, która wyciekła z przejeżdżającego pojazdu transportowego. Po stwardnieniu stworzyła ona wrażenie uszkodzenia oryginalnej nawierzchni.
Największym wyzwaniem pozostaje usunięcie dodatkowej warstwy. Masa asfaltowa, poddana naciskowi kół, zdążyła trwale związać się z powierzchnią rond. Próby jej usunięcia mogą grozić uszkodzeniem oryginalnej nawierzchni, co komplikuje rozwiązanie problemu.
Zarządca zapewnia, że podjęte zostaną działania mające na celu przywrócenie nawierzchni do pierwotnego stanu, choć proces ten może wymagać szczególnej ostrożności i zastosowania specjalistycznych metod. Na razie kierowcom zaleca się zachowanie ostrożności podczas korzystania z rond.
Redakcja